Interim Project Manager Finance – Utrecht

Introductie

Voor onze gewaardeerde klant uit de omgeving van Utrecht hebben we een special request interim aanvraag. Het gaat om een multinational bedrijf die behoefte heeft aan tijdelijke ondersteuning. De taken en verantwoordelijkheden vind je hieronder in het Engels. Het perfect beheersen van de Engelse taal is een vereiste!

Functie

1. Finalisation of the statutory FS for some Dutch BVs (around 10) to be filed by 2019 y.e.
2. Assist with the project management of automatization and process improvement initiatives: robotics, efficient storage of information and documents etc.

3. To assist with regular execution of the Board’s approval and Director’s sign off for Dutch BVs via review of the incoming requests, verifying that the requests are properly approved and documented, and manage/monitor its sign off by the Dutch director.

4. Preparation (in excel template) of the interim FS of Dutch BVs needed for intercompany dividend distributions and other mobilisations.

5. Interact (on a daily basis) with the local advisors (in Cyprus, Netherlands, Mauritius, Switzerland, Curacao) to monitor preparation of different corporate resolutions and other documents required for intercompany transactions (dividend distributions, equity injections, intercompany loans etc).

6. Daily interaction with other teams (Treasury, Tax, other reporting teams) to review the mobilisation Memos or other requests and provide respective information re our accounting records, IC loan schedules/agreements etc.

7. Assistance with the statutory audits of Cyprus and Swiss entities (finalisation stage)


Functie-eisen

Beoogde start datum is per 18 november of eerder indien mogelijk!

Sollicitatie

Voor vragen of voorwaarden bij deze opdracht kun je het beste terecht bij onze recruiter: James de Bois die is altijd goed bereikbaar op 0686089096 of via de mail op j.debois@tortus.nl

Schuiven naar boven